تست تکنولوژیک

تیم‌های تحقیقاتی می‌توانند بسیار بزرگ شوند و تیم‌های تحقیقاتی از کشوری که هواپیما در آن ساخته شده، یا در آن کار می‌کند، یا طراحی شده است، همگی حق مشارکت دارند. مشاوران فنی برای دانش یا امکانات تخصصی خود در هیئت مدیره آورده می شوند: بلیط هواپیما شیراز به تهران   سازندگان موتور یا بدنه هواپیما، آزمایشگاه های تحقیقاتی (مانند QinetiQ )، یا دانشگاه ها.

به عنوان مثال، رولزرویس از توموگرافی اشعه ایکس برای بررسی موتورهای آسیب دیده استفاده می کند و به دنبال نشانه هایی از خستگی یا آلودگی فلزات قبل از جداسازی آنها می گردد تا از از دست دادن شواهد ارزشمند در حین جداسازی قطعات جلوگیری کند. شبیه سازی ها اغلب نقش دارند: از مرکز ضربه کرانفیلد خواسته شد تا سقوط بوئینگ 777 در هیترو را در سال 2008 از طرف AAIB با استفاده از شبیه سازی های کامپیوتری و فیزیکی بررسی کند. این کار تحت نظارت دقیق بازرسان به منظور حفظ استقلال تحقیقات انجام شد.

اغلب بهترین راه این است که لاشه هواپیما را به صورت فیزیکی کنار هم قرار دهید. با انجام این کار، می‌توان نحوه شکستن سازه را مشاهده کرد، یا بقایای مواد منفجره یا نشانه‌های ضربه را بررسی کرد. این کار زمانی که به صورت سه بعدی بازسازی می شود بسیار آسان تر است تا اینکه به تکه های فلزی که روی کف آشیانه گذاشته شده اند نگاه کنیم. سرنخ‌های به‌دست‌آمده از این فرآیند را می‌توان در برابر سرنخ‌هایی از جاهای دیگر، مانند نتایج پس از مرگ سرنشینان، بررسی دقیق‌تر پزشکی قانونی لاشه هواپیما، یا ضبط‌کننده پرواز یا داده‌های رادار، تأیید کرد.

درباره‌ی نویسنده

behzad