اکثر مردم مشاغل اینترنتی را به دلیل مقرون به صرفه بودن و آسان بودن برای شروع کسب و کار ترجیح می‌دهند و به همین دلیل لازم است که با ترفندهای فروش اینترنتی آشنایی داشته باشند. شما به عنوان صاحب یک کسب و کار ممکن است چندین نوع محصول داشته باشید و کیفیت محصولات شما هم در سطح مطلوبی باشد. اما اگر در این بین تکنیک های افزایش فروش سایت را نشناسید احتمال فروش محصول کمتر می‌شود و مجبور هستید که کسب و کار خود را به دیگران واگذار کنید.

اگر مطالب قبلی ما را دنبال کرده باشید به راهکارهای افزایش فروش پرداخته‌ایم و امروز به طور خاص می خواهیم ترفندهای فروش اینترنتی را معرفی کنیم.

بازاریابی محتوایی به عنوان اصلی‌ترین ترفندهای فروش اینترنتی

باید قبول کنیم که وب سایت‌های اینترنتی و فروشگاه های آنلاین بدون داشتن استراتژی مناسب بازاریابی محتوایی زنده نمی مانند. مهم نیست که هدف استراتژی تولید محتوای شما جذب ترافیک رایگان یا افزایش فروش سایت باشد، بلکه هدف نهایی تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری و در نتیجه بالا بردن فروش سایت می‌شود.

یکی از اولین ترفندهای فروش اینترنتی این است که برای تعیین استراتژی بازاریابی محتوایی خود وقت بگذارید و بارها و بارها در نحوه انجام آن تجدید نظر کنید. فراموش نکنید که محتوا اصلی ترین و مهم ترین فاکتور برای آوردن سایت به صفحه اول گوگل است و کسانی که بهترین محتوا را برای بازدید کنندگان خود می‌نویسند یعنی شانس تبدیل بازدیدکننده به مشتری را خواهند داشت و طبیعتاً فروش اینترنتی آنها هم بیشتر می‌شود.

از کوپن ها برای جذب مشتری کمک بگیرید

در مطالب قبلی راه های متنوعی برای کشاندن مشتری به داخل مغازه معرفی کردیم که یکی از آنها اعلام تخفیف به مشتریان است. در حقیقت کوپن ها و برنامه های متنوع جذاب راهکاری عالی برای جذب بازدید کننده به وب سایت است که در نهایت شما می توانید آنها را به منطقه خرید آنلاین خود سوق دهید.

از طرف دیگر وقتی که شما برای مشتریان خود کوپن تخفیف در نظر می‌گیرید، احساس می کنند که هر چه آمار خرید آنها افزایش یابد، تخفیف بیشتری می گیرند و این راهکار خوبی برای ترغیب آنها به خرید بیشتر است. یکی دیگر از امتیازات کوپن ها به عنوان ترفندهای فروش اینترنتی این است که شما می توانید برای مشتریان وفادار خود امتیازات بیشتری در نظر بگیرید از این طریق آنها را برای برنامه‌های بلندمدت خود استفاده کنید.

استفاده از تکنیک بیش فروشی یا Up-Sell

کسب و کارهای اینترنتی فرصت های زیادی برای فروش بیشتر به مشتری در اختیار دارند و مشتری بدون اینکه احساس کند که تحت فشار است یا شرایط ناخوشایندی را تجربه می کند به فروش بیشتر ترغیب می شود. تکنیک بیش فروشی یک استراتژی خاص در فروش محصول است که مشتری به خاطر یک محصول خاص وارد فروشگاه می شود اما در عوض با یک محصول گران قیمت تر و به مراتب بهتر خارج می‌شود.

تکنیک Up-Sell یا بیش فروشی از این جهت در بین ترفندهای فروش اینترنتی قرار می گیرد که شما شانس بالایی برای نشان دادن محصولات مختلف را دارید. فرض بگیرید که شما در فروشگاه خود چندین نوع گوشی هوشمند گذاشته‌اید و مشتری به خاطر یک مدل خاص وارد فروشگاه شما شده است. حالا شما این فرصت را در اختیار دارید تا نمونه های پیشرفته تر و جدیدتر از گوشی‌های هوشمند را به او نشان دهید و از این طریق فروش بیشتر و سود دهی بیشتری داشته باشید.

ایجاد احساس اضطرار به عنوان یکی از ترفندهای فروش اینترنتی

در حین برنامه ریزی برای تبلیغ اینترنتی و پیاده‌سازی اصول دیجیتال مارکتینگ، برای فروش برخی از محصولات خود احساس فوریت ایجاد کنید. در واقع شما باید به مشتری القا کنید که برای یک دوره زمانی خاص و مانند فروش آخر سال یا فروش عید تخفیف چند روزه در نظر گرفته اید و ظرف چند روز آینده این فروش ارزان به پایان می‌رسد.

به عنوان مثال، شما یک فروشگاه کفش ورزشی دارید و تصمیم می‌گیرید که مصادف با جام جهانی برای فروش وسایل ورزشی خود تخفیف ۲۰ درصدی در نظر بگیرید. حالا در حین پیاده سازی ترفندهای فروش اینترنتی به مشتریان خود گوشزد کنید که تنها برای این دوره زمانی خاص این امتیازات را در نظر گرفته اید و بعد از مدت زمان مشخصی شانس استفاده از آن از دست می‌رود.

به طراحی تجربه کاربری سایت خود توجه کنید

تجربه ثابت کرده که مشتری هر چه از حضور در فروشگاه اینترنتی یا واقعی رضایت بیشتری داشته باشد مدت زمان بیشتری در آنجا می ماند و این شانس فروش محصول شما را بالا می برد. ماندگاری یک کاربر در یک وب سایت یا در یک فروشگاه اینترنتی تحت عنوان طراحی تجربه کاربری شناخته می شود که هم بحث زیبایی و هم بحث شرایط استفاده از سایت را شامل می شود.

بنابراین یکی از ترفندهای فروش اینترنتی این است که شما به فکر طراحی ux باشید و بهترین فضا را برای بازدیدکنندگان و مشتریان به وجود بیاورید. مثلاً سیستم جستجوی فروشگاه خود را به شکلی طراحی کنید که کاربر خیلی راحت‌تر به محصول دلخواه خود برسد. حتی می توانید ویژگی چت آنلاین ۲۴ ساعته را در نظر بگیرید تا مشتری احساس کند که برای شما اهمیت دارد و تمامی برنامه‌های شما برای حمایت از اوست.

تکنیک چند تا بخر و یکی ببر

بهترین ترفندهای فروش اینترنتی شامل برنامه هایی می شود که تجربه خرید فوق العاده ای برای مشتری به وجود بیاورند. در واقع شما می توانید برای کالاهای مختلف خود از این حربه استفاده کنید و یک کالای اضافی را در هنگام محاسبه قیمت محصولات به صورت رایگان به آنها اضافه کنید.

مسلما کمتر کسی پیدا می شود که به یک کالای رایگان علاقه نداشته باشد. با این کار شما مشتری را ترغیب می کنید که برای خریدهای بعدی خود هم به سراغ فروشگاه شما بیاید و از طرف دیگر برخی از کالاهای ته انباری و کم ارزش خود را به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می دهید تا فضای بیشتری برای چیدن محصولات جدید داشته باشید.


درباره‌ی نویسنده

محمد همتی

سلام میکنم خدمت دوستان عزیزم. من مدیر وبسایت وردپرسی شو هستم و همواره در خدمت شما :دی