دوستی در بازار داشتم که همیشه می پرسید چگونه مشتری را به داخل مغازه بکشیم و از اینکه مشتریان بدون خرید از جلوی فروشگاه او رد می شدند شاکی بود. اما وقتی که به اصول اولیه در مورد افزایش فروش توجه میکردی، به خوبی مشخص بود که هیچ کدام از این قوانین را رعایت نکرده بود و در حقیقت مشکل از خود او بود. این داستان بسیاری از ماست که قوانین جذب مشتری و تبدیل مشتری بالقوه به مشتری دائمی را بلد نیستیم.

حالا برای اینکه پاسخی به این سوال داشته باشیم و بدانیم که چگونه مشتری را به داخل مغازه بکشیم در این مطلب به چند نکته ساده و در عین حال کاربردی اشاره می‌کنیم که شما هم می‌توانید آنها را در هر مغازه‌ای پیاده کنید.

تحلیل کوتاهی بر جمله (چگونه مشتری را به داخل مغازه بکشیم)

قبل از هر چیزی بیاین بررسی کنیم ببینیم که جمله چگونه مشتری را به داخل مغازه بکشیم چه معنی دارد؟ آیا واقعاً برای کشاندن مشتری به داخل فروشگاه یا مغازه باید تکنیک خاصی به کار برد؟ آیا صرفا داشتن یک فروشگاه بزرگ برای جذب مشتری کافی است؟ آیا تغییرات ظاهری و رفتار فروشنده می تواند در افزایش فروش نقش داشته باشد؟

افزایش فروش یک مغازه یا فروشگاه هم جنبه روانی دارد و هم جنبه مالی. فروشنده هم باید اجناس کامل و ارزانی را برای مشتری فراهم کند و هم این دیدگاه را به مشتری بدهد که وارد بهترین فروشگاه شده است. حتی اگر یک مانع فیزیکی در مسیر حرکت مشتری قرار دهیم و او را مجبور به توقف چند ثانیه ای کنیم، باز هم در جذب مشتری تاثیرگذار است. اما برای کشاندن مشتری به داخل مغازه چند ایده وجود دارد

تغییرات نمای دور مغازه

بیایید فرض بگیریم که مشتری ابتدا با توجه به مشخصات ظاهری و از مسافت دور مغازه شما را انتخاب میکند. فراموش نکنید که انتخاب یعنی داشتن یک وجه تمایز یا همان مزیت رقابتی که باید با سایر مغازه‌های اطراف خود تفاوت داشته باشید. پس از نمای دور دو تغییر ایجاد می کنیم:

نصب تابلو زیبا، جذاب و خوانا

کاری ندارم که برای معرفی فروشگاه خود و برای تابلوی آن از چه جمله ای استفاده می کنید، اما حداقل این تابلو باید بسیار زیبا، فوق‌العاده جذاب و با یک فونت خوانا نوشته شده باشد. معمولاً استفاده از رنگ قرمز برای پس زمینه بسیار جذاب است و برای متن نوشتاری هم از رنگ سفید با حاشیه سیاه استفاده می شود. شلوغ بودن تابلو برای مشتری گیج‌کننده است و احتمالا نمی تواند قضاوت چندانی نسبت به آن داشته باشد. فقط به این نکته توجه داشته باشید که مشتری برای انتخاب فروشگاه شما فقط ۸ ثانیه اختصاص می دهد.

بهبود نمای بیرونی مغازه

اگر می خواهید بدانید که چگونه مشتری را به داخل مغازه بکشیم تغییری در نمای بیرونی مغازه هم ایجاد کنید. کوچکترین نامرتبی و ظاهر نامناسب مستقیماً به معنی دور شدن مشتری است. نیازی نیست که از دکور های آنچنانی و طراحی های گران قیمت استفاده کنید. فقط کافی است که دیوارهای اطراف را با رنگ متناسب با برند مغازه خود رنگ آمیزی کنید و ظاهری مرتب و جذاب به آن بدهید.

تغییرات نمای نزدیک مغازه

حالا فرض بگیریم که مشتری را از نمای دور جذب کرده‌ایم و به نزدیکی ورودی مغازه رسیده که نمای نزدیک مغازه را ببیند. در اینجا باید جذابیت های متفاوت ایجاد کنیم تا مشتری برای خرج کردن نترسد و مطمئن باشد که به یک جنس باکیفیت می رسد.

معرفی جزئی تخفیف های مهم

جذاب ترین حربه ای که اینجا می توانید به کار ببرید، معرفی برخی از تخفیف‌های مهم است. مثلاً این حربه در فروشگاه افق کوروش و در فروشگاه اتکا دیده می شود که از طریق چسباندن برگه یا بنر تخفیف های خود را معرفی می کنند. فقط به این نکته توجه داشته باشید که مبلغ تخفیف در داخل فروشگاه تغییر نکند که باعث بی اعتمادی مشتری می شود. اگر یک مغازه کوچک دارید فقط از برگ سفید استفاده کنید که کفایت می کند.


درباره‌ی نویسنده

محمد همتی

سلام میکنم خدمت دوستان عزیزم. من مدیر وبسایت وردپرسی شو هستم و همواره در خدمت شما :دی