تاکید یکی از مهمترین اصول طراحی تجربه کاربری (UX) است . اولویت دادن به عناصر یا محتوای خاص در یک صفحه یکی از رایج ترین طراحی سایت در اصفهان  وظایف طراحان است. در حالی که طراحان می توانند از تکنیک های مختلف زیادی برای دستیابی به نتایج خوب استفاده کنند – مانند بزرگتر کردن یک عنصر یا اضافه کردن کنتراست بیشتر – می توان بدون تغییر در عنصر اصلی به نتایج مشابهی دست یافت. در عوض، می توانید با مقدار فضای منفی اطراف عنصر بازی کنید.

ارتباط مستقیمی بین فضای منفی و توجه کاربر وجود دارد. هر چه فضای منفی بیشتری در اطراف یک عنصر اضافه کنید، برای بیننده قابل توجه تر می شود. این به طور طبیعی اتفاق می‌افتد، زیرا توجه کاربر به سمت عنصری با فضای منفی‌تر هدایت می‌شود، زیرا هیچ چیز دیگری در آن ناحیه وجود ندارد که توجه او را جلب کند.
لوگوی گوگل با نوار جستجوی اینترنتی زیر آن.

هنگامی که بازدیدکنندگان به صفحه اصلی جستجوی گوگل می آیند، اولین چیزی که متوجه می شوند لوگوی گوگل و فیلد جستجو در زیر آن است. اعتبار تصویر گوگل

شایان ذکر است که تشخیص اینکه کدام عنصر در یک صفحه وب بیشتر جلب توجه می کند ممکن است سخت باشد. بنابراین توصیه می شود از نرم افزار طراحی وب برای ایجاد یک نمونه اولیه از طرح خود استفاده کنید و آن را با آزمون پنج ثانیه ای تایید کنید. نمونه اولیه خود را به افرادی که نماینده مخاطبان هدف شما هستند به مدت پنج ثانیه نشان دهید و سپس از آنها بپرسید: “عناصر اصلی که می توانید به خاطر بیاورید چیست؟” اگر آنها یک عنصر (یا عناصر) را نام ببرند که شما می خواهید آنها را ببینند، پس همه شما خوب هستید.

درباره‌ی نویسنده

behzad