ما مطمئن نیستیم که چه کسی به فیزیکدانان اجازه ایجاد قوانین طبیعت را می دهد، اما ما دوست داریم یک حقیقت تزلزل ناپذیر جدید را پیشنهاد کنیم: “وقتی صحبت از روندهای اینستاگرام به میان می آید، تنها ثابت تغییر است.”

البته این در مورد روندهای رسانه های اجتماعی به طور کلی صادق است – پلت فرم های دیجیتال و نحوه استفاده ما از آنها در یک وضعیت دائمی تکامل و نوسان هستند – اما شما اینجا هستید که این داستان را می خوانید زیرا می خواهید به آنچه که برای آن داغ است و اتفاق می افتد رسیدگی کنید. روندهای ویدیوی اینستاگرام، گرایش های پست اینستاگرام و روند استوری اینستاگرام در سال 2022. زیرا، بله، با سال گذشته … یا حتی ماه گذشته متفاوت است.

اینستاگرام کلاسیک همیشه ما را سرپا نگه می دارد.

نکته این است: بازاریابان رسانه های اجتماعی نمی توانند از خود راضی باشند. صرف نظر از اینکه شما واقعاً بر اساس گرایش های بازاریابی اینستاگرام عمل می کنید یا نه، حداقل دانستن آنچه در جریان است بسیار مهم است، بنابراین بهترین شانس را برای ایجاد استراتژی رسانه های اجتماعی و تقویم محتوای رسانه های اجتماعی دارید که هر دو به برند و موفقیت شما مرتبط هستند. مطلع باشید و می توانید انعطاف پذیر بمانید.

روندهای برتر اینستاگرام را که بازاریابان باید برای سال 2022 بدانند، بخوانید.

ترندهای اینستاگرام 2022:

  • انقلاب رقص ادامه دارد
  • shop-a-thon اینستاگرام به یک امر عادی تبدیل می شود
  • خالقان پادشاهان هستند
  • RIP، IGTV
  • زنده باد قرقره ها
  • لینک داستان برای همه
  • عدالت اجتماعی در شبکه های اجتماعی
  • دسترسی ارگانیک کافی نیست
  • آن را در لایو اینستاگرام زنده کنید
  • بازگشت خوراک زمانی
  • آلبوم های مشترک “افزودن شما”.
  • در حال پاسخگویی با Reels

12 مورد از مهم ترین ترندهای اینستاگرام که در سال 2022 باید بدانید

انقلاب رقص ادامه دارد

TikTok از یک برنامه همگام سازی لب تکامل یافته است، بنابراین موسیقی و رقص مستقیماً در DNA آن ایجاد شده است. و از آنجایی که این پلتفرم به یک غول رسانه اجتماعی تبدیل شده است، روندها و گرایش های آن شروع به نفوذ به سایر رسانه ها کرده است.

این بدان معناست که چالش‌های رقص و رقص در اینستاگرام نیز به یک امر ثابت تبدیل شده‌اند و کاربران حرکات را در حلقه‌ها، استوری‌ها و اصلی انجام می‌دهند.

گزارش روند سال 2022 خود اینستاگرام نشان می‌دهد که از هر 3 کاربر نوجوان آن، 1 نفر از دیدن چالش‌های رقص بیشتر در سال 2022 هیجان‌زده است، بنابراین انتظار دارید روال‌های پیچیده‌تر و سبک‌های در حال تکامل روی پلتفرم، و تعامل بالا برای برندهایی که در چالش‌های رقص شرکت می‌کنند یا شروع می‌کنند، داشته باشید. خودشان

shop-a-thon اینستاگرام به یک امر عادی تبدیل می شود

خرید اینستاگرام در سال 2021 منفجر شد، بخشی از افزایش تجارت الکترونیک که ناشی از طوفان کامل عادات همه گیر و ابزارهای دیجیتالی بهبود یافته بود. به جای هدایت مشتریان به وب سایت شما، خرید اینستاگرام به آنها امکان می دهد محصولات را به راحتی از برنامه انتخاب و خریداری کنند.

بیش از 130 میلیون کاربر هر ماه روی یک پست خرید اینستاگرام ضربه می زنند – ترافیکی که یک صاحب مغازه آجری فقط می تواند رویای آن را ببیند.

همه نشانه‌ها حاکی از تداوم خرید در سال‌های آینده است – eMarketer پیش‌بینی می‌کند که تجارت اجتماعی تا سال 2025 به یک صنعت 80 میلیارد دلاری تبدیل خواهد شد ، و گزارش Trend Instagram 2022 اعلام کرد که تقریباً 1 از هر 4 کاربر Gen Z آن انتظار دارند از طریق شبکه‌های اجتماعی خود خرید کنند. فیدهای رسانه ای—بنابراین اگر هنوز قابلیت خرید را در حساب خود فعال نکرده اید… منتظر چه چیزی هستید؟

اکنون به نحوه راه اندازی فروشگاه اینستاگرام خود بروید ! این مقاله در اینجا در انتظار شما خواهد بود.

 

خالقان پادشاهان هستند

از هر پنج کاربر Gen Z اینستاگرام، چهار نفر موافق هستند که سازندگان به اندازه افراد مشهور سنتی تر بر فرهنگ تأثیر دارند. و با افزایش اقتصاد سازندگان در طول همه‌گیری، تعداد بیشتری از این جادوگران محتوا در اینستاگرام بیش از هر زمان دیگری وجود دارد: در واقع 50 میلیون تا سال 2021 .

در ایالات متحده، انتظار می‌رود 72.5 درصد از بازاریابان تا سال 2022 از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنند، و تبلیغات Collabs و محتوای مارک اینستاگرام، توانایی همکاری را برای برندها آسان‌تر از همیشه می‌کند. جدیدترین ابزارهای پلتفرم به سازندگان اجازه می‌دهد مارک‌هایی را که علاقه‌مند به کار با آن‌ها هستند فهرست کنند، و به برندها اجازه می‌دهد بهترین سازندگان را برای کمپین‌های خاص فیلتر و جستجو کنند.

 

اساساً، اینستاگرام به بهترین شکلی که می‌تواند با خواستگاری بازی می‌کند و واقعاً واقعاً می‌خواهد که شما بچه‌ها به آن ضربه بزنید. یک بخش ویژه جدید در پیام‌های مستقیم فقط برای پیام‌های شریک در نظر گرفته شده است تا گپ زدن با یک همکار احتمالی را نیز آسان‌تر کند.

در حال حاضر در مرحله آزمایش، توانایی سازندگان برای کسب درآمد وابسته برای فروشگاه‌های اینستاگرام یا راه‌اندازی فروشگاه‌های خود با مشارکت برندها وجود دارد.

 

برای کاهش کار با اینفلوئنسرها و سازندگان رسانه های اجتماعی در سال 2022، راهنمای ما برای ایجاد یک کمپین بازاریابی تأثیرگذار عالی را در اینجا بررسی کنید .

 

دانلود اینستاایکس

 

RIP، IGTV

در اکتبر 2021، اینستاگرام از بازنشستگی IGTV ، فرمت ویدئویی طولانی مدت انحصاری آن خبر داد. اکنون، کاربران می توانند محتوایی تا 60 دقیقه را مستقیماً در فید اصلی اینستا ارسال کنند.

ویدیوهای فید و ویدیوهای IGTV از طریق یک برگه در صفحات نمایه قابل مشاهده خواهند بود (قرقره ها تب اختصاصی خود را دارند). در همین حال، اپلیکیشن IGTV به اپلیکیشن تلویزیون اینستاگرام تغییر نام داده است.

به عبارت دیگر؟ اگر عاشق ساختن ویدیوهای طولانی در اینستاگرام هستید ، درها هنوز باز است… و نکات ما برای تسلط بر فرم همچنان اعمال می شود!

زنده باد قرقره ها

به طور همزمان شبیه دیروز و مانند یک عمر پیش است که اینستاگرام Reels را راه اندازی کرد، فرمت ویدیویی کوتاه آن که برای رقابت با TikTok طراحی شده است. و به لطف یک فشار الگوریتمی تهاجمی (و یک نقطه جلو و مرکز در مسیریابی برنامه)، قرقره ها به سنگ بنای تجربه مدرن اینستاگرام تبدیل شده اند.

این در راستای یک گرایش اجتماعی گسترده تر به سمت محتوای کوتاه است. هک، حتی یوتیوب هم در حال ورود به بازی «شورت» است .

اگر هنوز به Reels چرخش نداده اید، هیچ زمانی مانند زمان حال وجود ندارد. از آنجایی که TikTok همچنان بر حوزه اجتماعی تسلط دارد، اینستاگرام احتمالاً به کاربران Reels پاداش می‌دهد، بنابراین می‌توانید شاهد افزایش در معرض دید یا تعامل برای بازی کردن با فرمت باشید. نکات ما را برای استفاده از حلقه های اینستاگرام برای تجارت در اینجا بررسی کنید.

لینک داستان برای همه

اینستاگرام برای اولین بار چند سال پیش لینک‌های سوایپ‌آپ را برای حساب‌هایی با 10000 فالوور یا بیشتر معرفی کرد، اما در پاییز گذشته، پیوندها تبدیل به یک امر برابری‌تر شدند. اکنون هر کسی (بله، حتی شما!) اکنون می‌تواند یک برچسب پیوند به داستان خود اضافه کند، که فرصت بزرگی را برای برندهای کوچک‌تری که می‌خواهند ترافیک را به سایت یا پلتفرم دیگری هدایت کنند، باز می‌کند.

همانطور که به سال 2022 می رویم، احتمالاً شاهد استفاده کاربران بیشتری از این قابلیت جدید خواهیم بود. برای افزودن یک پیوند خارجی به داستان خود ، کافی است در حالت ایجاد روی نماد «افزودن استیکر» ضربه بزنید و استیکر «پیوند» را انتخاب کنید. از شما خواسته می شود که در URL ظاهر شوید و اگر تمایل دارید، این گزینه را داشته باشید که متن برچسب را نیز سفارشی کنید.

 

عدالت اجتماعی در شبکه های اجتماعی

سال 2020 نقطه عطف ویژه ای برای عدالت اجتماعی بود، اما در سال 2022، علاقه به حمایت، فعالیت و مشارکت همچنان روشن است: اینستاگرام گزارش می دهد که طرفداران عدالت اجتماعی از فعال ترین کاربران اجتماعی آن هستند.

 

برای سال 2022، ژنرال Z قصد دارد حتی بیشتر از سال های گذشته به اهداف اجتماعی کمک کند و 28 درصد انتظار دارند حساب های عدالت اجتماعی اضافی را در رسانه های اجتماعی دنبال کنند. اگر شما برندی هستید که با یک هدف، خیریه یا غیرانتفاعی ارتباط دارید، زمان بسیار خوبی است که از آن ارتباط استفاده کنید و ارزش های خود را فریاد بزنید.

دسترسی ارگانیک کافی نیست

در نظرسنجی سالانه ترندهای رسانه های اجتماعی Hootsuite ، 43 درصد از پاسخ دهندگان گزارش دادند که بزرگترین چالش آنها “کاهش دسترسی ارگانیک و نیاز به افزایش بودجه تبلیغات پرداخت شده” است.

تلاش برای همگام شدن با الگوریتم دائماً در حال تغییر اینستاگرام می تواند بسیار چالش برانگیز باشد و کاهش دسترسی ارگانیک سال هاست به خوبی مستند شده است. یک دقیقه، شما در بالای نمودار هستید. در مرحله بعد، تعامل شما به قدری کاهش یافته است که از خود می‌پرسید که آیا در سایه ممنوعیت قرار گرفته‌اید و در فکر خرید تعدادی فالوور اینستاگرام هستید .

اگر می‌خواهید دسترسی اینستاگرام خود را در سال 2022 حفظ کنید، یکی از اعضای تیم شما باید بیاموزد که چگونه اصول هدف‌گیری مخاطب را تقویت کرده و به آنها مسلط شود. مطمئن نیستم از کجا شروع کنم؟ سرمایه گذاری در راه حلی مانند Hootsuite Social Advertising را در نظر بگیرید ، که امکان انتشار تبلیغات در فیس بوک، اینستاگرام و لینکدین و ردیابی عملکرد آنها را در داشبورد یکسان ارائه می دهد.

 

آن را در لایو اینستاگرام زنده کنید

در طول سال‌های 2020 و 2021، استفاده از لایو اینستاگرام دست‌اندازی جدی پیدا کرد. (با تشکر، بیماری همه گیر.) به احتمال زیاد در سال 2022 باید در خانه غافل شویم و دوباره برای راحتی و اتصال به تلفن هایمان روی بیاوریم، بنابراین برندهایی با برنامه قوی محتوای لایو اینستاگرام در موقعیت خوبی قرار خواهند گرفت. با فالوورهای خود ارتباط برقرار کنند.

به هر حال، 80 درصد از مخاطبان ترجیح می دهند یک پخش زنده را به جای خواندن یک پست وبلاگ تماشا کنند. به مردم آنچه می خواهند بدهید!

 

پخش زنده دو نفره که در آن نیمه بالایی صفحه چشمان یک نفر و نیمه پایینی دهان شخص دیگری است

در اینجا راهنمای گام به گام ما برای شروع با Instagram Live و الهام بیشتر برای پخش زنده در شبکه های اجتماعی مانند یک حرفه ای است.

بازگشت خوراک زمانی

برای هر کسی که تا به حال احساس می‌کند توسط الگوریتم اینستاگرام فریب خورده است، سال 2022 ممکن است سال شما باشد. اینستاگرام در دسامبر 2021 اعلام کرد که در حال آزمایش بازگشت احتمالی به فید زمانی است، با این گزینه که کاربران تعیین کنند پست‌های چه کسی مرتبط‌تر یا مهم‌تر است.

توییت دیگری تصریح کرد که این یک تغییر اجباری نخواهد بود (اگر و زمانی که اتفاق بیفتد)، بلکه گزینه ای برای کسانی است که ترجیح می دهند کمی کنترل بیشتری بر آنچه در فیدهایشان ظاهر می شود داشته باشند.

 

آلبوم های مشترک “افزودن شما”.

در اواخر پاییز 2021، استیکرهای جدید وسوسه‌انگیز «به خودتان اضافه کنید» در استوری‌های اینستاگرام مردم ظاهر شد. این برچسب‌ها از کاربران می‌خواهند داستان خود را بر اساس یک موضوع خاص به اشتراک بگذارند: آخرین عکس روی رول دوربین شما، شخصی که عاشق او هستید، تصویری که سال 2021 را نشان می‌دهد.

این استیکرهای Add Yours یک ساختار رسمی و سیستم بایگانی برای چیزی که قبلاً در داستان‌ها و پست‌ها اتفاق می‌افتاده است، می‌دهد. اینستاگرام مطمئناً ایده چالش های عکس یا ویدیو را ابداع نکرده است، اما این استیکرهای جدید این تجربه را مدون می کنند.

هر کسی می‌تواند با این استیکرها یک تم جدید ایجاد کند، بنابراین این را یک چالش برای ایجاد چالشی برای برند خود در نظر بگیرید که طرفداران می‌توانند روی آن نقش داشته باشند و با فالوورهای خود به اشتراک بگذارند.

در حال پاسخگویی با Reels

Reels Visual Replies به کاربران این امکان را می‌دهد تا پاسخ ویدیویی خود را به حلقه‌های شخص دیگر بدهند. در بخش نظرات هر حلقه داده شده، گزینه ای برای ایجاد یک حلقه از خودتان خواهید دید. سپس آن پاسخ ویدیویی به عنوان یک برچسب ظاهر می شود.

این یک راه بسیار بصری و تعاملی برای طرفداران برای تعامل با سازندگان است، و بالعکس، بنابراین ما شیفته این هستیم که ببینیم این ابزار جدید چگونه برای برندها در سال 2022 عمل می کند. اگر موفقیت عملکرد پاسخ ویدیویی TikTok نشانه ای است، ، احتمالاً Visual Replies در اینستا نیز ظاهر می شود.

درباره‌ی نویسنده

محسن مرادی